Pasjonująca literatura na lato o historii sztuki – naszą amunicją do wojny kulturowej z lewicą i pseudo liberałami

Dodano   0
  LoadingDodaj do ulubionych!
Książki wydawnictwa Fronda

Książki wydawnictwa Fronda / Fot. Wydawnictwo Fronda/Zona Zero

Każda inicjatywa popularyzowania wiedzy o naszej zachodniej kulturze jest cenna. Kultura i sztuka są jednymi z fundamentów naszej zachodniej cywilizacji. Lewica i pseudo liberałowie, by nas wykorzenić, a przez to zniszczyć nasze naturalne wspólnoty będące barierą dla lewicowego despotyzmu, między innymi, pozbawiają nas więzi z kulturą i sztuką zachodu, wykorzeniają nas z zachodniego kontekstu kulturowego, okaleczając kulturowo, demoralizując w kwestii wartości i estetyki.

By temu patologicznemu i szkodliwemu społecznie procesowi przeciwdziałać, należy zwiedzać nasze zabytki i czytać książki o naszej kulturze, samodzielnie utrzymywać nieustanny kontakt z zachodnią prawdziwą kulturą i sztuką. Do takiej aktywnej postawy w wojnie kulturowej może skłonić atrakcyjna literatura popularna o nasze zachodniej kulturze i sztuce.

Zobacz także: Netflix traci prawie milion subskrybentów. Największa utrata klientów w historii firmy

Sekretna galeria. Co artyści ukryli w swoich arcydziełach

Wydana nakładem wydawnictwa Zona Zero praca „Sekretna galeria. Co artyści ukryli w swoich arcydziełach” (autorstwa Przemysława Barszcza i Joanny Łenyk-Barszcz) to popularnonaukowa lektura rozrywkowa, którą nie tylko przyjemnie się czyta, ale która skutecznie popularyzuje wiedzę o historii sztuki i doskonale wzbudza zainteresowanie kulturą.

Na kartach pracy „Sekretna galeria. Co artyści ukryli w swoich arcydziełach” czytelnicy znajdą historie, do których opowiedzenia pretekstem stały się znane dzieła sztuki. Dla Joanny Łenyk-Barszcz i Przemysława Barszcza pretekstem do opowieści o tym, jak artyści: zawierali ważne wydarzenia astronomiczne w swoich pracach, stał się fresk Giotta z XIV wieku, wykorzystywali techniki malarskiego do uzyskiwania niezwykłych efektów na obrazach, stał się obraz z XVI wieku Hansa Holbeina, wykorzystywali znaczenia owoców i warzyw na obrazach stał się obraz z XVI wieku w jednym z krakowskich kościołów.

Z pracy wydanej przez Zonę Zero można się dowiedzieć o: smutnym losie modelki z XIX wiecznego obrazu, nowatorskim malarstwie El Greco, skarbach architektury, jakimi bywają średniowieczne kościoły wiejskie na ziemiach polskich, życiu Henriego de Toulouse-Lautreca, istnieniu plemion pierwotnych nieskażonych kontaktem z cywilizowanym światem, losach Caravaggia, biologicznych uwarunkowaniach kultury na przykładzie twórczości Nikifora, dinozaurze na reliefie kambodżańskiej świątyni Angkor (który może świadczyć, że do naszych czasów dinozaury przetrwały), zaginionym okręcie często malowanym w XIX wieku, pieczonej śwince morskiej na obrazie „Ostania wieczerza” wiszącym w XVIII wiecznym kościele i będącym przykładem rdzennej sztuki z Ameryki Południowej.

Tematem pracy „Sekretna galeria. Co artyści ukryli w swoich arcydziełach” jest też to: czemu Rembrandt zmarł w nędzy, jak XVII wiecznych obrazach ilustrowano, to jak wieloryby wypływały na brzegi, obecności australijskiego kakadu na wawelskim arrasie i innym obrazie na kilkaset lat przed tym, jak Europejczycy odkryli Australię, oraz o międzynarodowym sukcesie Tamary Łempickiej.

Wielkie sekrety arcydzieł sztuki

Sztuka dla Joanny Łenyk-Barszcz i Przemysława Barszcza była też pretekstem dla ciekawych rozważań w ich wcześniejszej pracy „Wielkie sekrety arcydzieł sztuki”. Autorzy na kartach tej pracy opisali między innymi: japoński drzeworyt z XIX wieku bardzo dokładnie i szczegółowo ukazujący monstrualne fale (nie wiadomo czym wywoływane), naskalny rysunek wielkiego ptaka wymarłego przed 45 tysiącami lat, witraż Wyspiańskiego z XIX wieku zaprojektował dla wawelskiej katedry (przedstawiający Kazimierza Wielkiego jako żywego trupa).

Z kart pracy „Wielkie sekrety arcydzieł sztuki” czytelnicy poznają historię (protestanckiego świeckiego misjonarza, który poświęcał się dla ubogich i potrzebujących) Vincenta van Gogha, który malował świat, nie takim jak widzą o ludzie, ale takim jak jest on opisywany przez fizykę i matematykę.

Praca „Wielkie sekrety arcydzieł sztuki” zawiera fascynująca historie o przysypanej ziemią i porośniętej roślinnością piramidy, której badania zakazały od 1974 roku władze chińskie, a która znajduje się w pobliżu miejsca znalezienia terakotowej armii cesarza Qin Shi Huangdi twórcy Chin.

Czytelnicy z pracy „Wielkie sekrety arcydzieł sztuki” dowiedzą się też o tajemnicach obrazów Sandro Botticelli, Salvadora Dali, Józefa Mehoffera, Jana van Eycka, pamiętającego o swoich polskich korzeniach Alfonsa Mucha, Edwarda Muncha, Hieronima Boscha. Pieter Breughela, historii zaginionego złotego tron Karola Wielkiego, który został podarowany Bolesławowi Chrobremu przez Ottona III. Praca wydana przez wydawnictwo Fronda opisuje też pochodzący z XVI wieku koreański almanach wiedzy „Dongui Bogam”, XV wieczny gobelin, XIX wieczną kryształową czaszkę, bazylikę Sagrada Familia Antonio Gaudiego,

Tajemnice dzieł sztuki

Pierwszym z bohaterów najwcześniejszej wydanej przez wydawnictwo Fronda pracy „Tajemnice dzieł sztuki” (autorstwa Joanny Łenyk-Barszcz i Przemysława Barszcza) jest Michelangelo Merisi da Caravaggio – agresywny pieniacz, morderca, wyrzucony z zakonu joannitów, wybitny malarz, któremu dziś lewica bezpodstawnie przypisuje homoseksualizm. Jego obrazy były niezwykle realistyczne dzięki temu, że do malowania używał Camera obscura (prostego urządzenia optycznego, które wyświetlało na płótnie obraz z rzeczywistości).

Drugą ciekawostką opisaną przez autorów pracy „Tajemnice dzieł sztuki” jest kwestia obecności na pochodzących z XII wieku Drzwiach Gnieźnieńskich małpy – zwierzęcia niewystępującego w na ziemiach polskich (tym bardziej w średniowieczu) – co ciekawe małpa występuje też na drzwiach katedry w Santiago de Compostela – od siebie dodam, że na tej podstawie zwolennicy teorii ”starożytnych kosmitów” mogliby wysnuć teorie o tym, że w średniowieczu małpy śmigały statkami kosmitów po Europie. Na Drzwiach Gnieźnieńskich prócz małpy są też wizerunki: smoka, gryfa, centaura, harpii i ptaków stymfalijskich (które miały żelazne skrzydła, szpony i dzioby, oraz żywiły się ludzkim mięsem) – co w oczach zwolenników teorii o starożytnych kosmitach może świadczyć, że takie mutanty tworzone przez kosmitów były i w naszym kraju.

Miłośnikom teorii o starożytnych kosmitach spodobają się też w pracy „Tajemnice dzieł sztuki” rozdziały o: latających spodkach na renesansowych włoskich obrazach z XV wieku, czy pochodzącym z XIV wieku manuskrypcie Wojnicza (spisanym w nieznanym języku i ilustrowanym rysunkami roślin nieznanych przyrodnikom – które zapewne w duchu zwolenników teorii o starożytnych kosmitach są zapisem flory z innej planety, zapewne tej z okolic Syriusza B).

Autorzy „Tajemnice dzieł sztuki” na łamach swojej pracy opisali również: baldachim nad wejściem do krypty Józefa Piłsudskiego na Wawelu (symbolicznie zrobiony z fragmentów budowli zaborców), tragiczną historię zakonu templariuszy, hipotezę o ukryciu we freskach, które Michał Anioł namalował w Kaplicy Sykstyńskiej, fazy rozwoju ludzkiego mózgu, postać zabitego podczas wojny domowej w Hiszpanii malarza Alfonso Ponce de León, który był związany z nacjonalistyczną Falanga.

W pracy „Tajemnice dzieł sztuki” czytelnicy znajdą też ciekawe rozdziały o: XIV wiecznych płaskorzeźbach słonia i nosorożca, a nawet babirussy z Indonezji (mało do dziś zbadanego zwierzaka), z krakowskich kamienic, twórczości Jeana-Baptista-Camille Corota, ziołach widocznych na obrazie ”Madonna z Paczółtowic”, ”Ostatniej Wieczerzy” Leonarda da Vinci, historię niezwykłego kościoła templariuszy w Chwarszczany (miejscowości w województwie zachodniopomorskim), symbolach ukrytych w patriotycznym malarstwie Jana Matejki, tajemnicy jednego z obrazów Piero di Cosimo, historii malarstwa niderlandzkiego, i obrazie Leonarda da Vinci „Dama z gronostajem”.

Autorka książek (wydawanych przez Frondę i Zonę Zero) Joanna Łenyk-Barszcz jest filozofem, kulturoznawcą, i podróżnikiem. Odwiedziła Amerykę Południową, Centralną i Północną. Koleją transsyberyjską pokonała przestrzenie Azji. Pływała z rybakami po Bajkale. Przemierzyła mongolski step. Przemysław Barszcz to leśnik i przyrodnik. Prezes Polskiej Fundacji Przyrodniczo-Leśnej. Autor licznych artykułów przyrodniczych i historycznych (publikował „wSieci”, „Frondzie”, „Małym Gościu”).

Chcesz być na bieżąco? Czytaj codziennie MediaNarodowe.com

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Przeglądaj wszystkie komentarze

POLECAMY