KRRiT podzielona ws. zgody na nadawanie dla TVN24. Holenderska koncesja nie wystarczy?

Dodano   0  
  Loading
Siedziba TVN

Siedziba TVN / fot. Wikimedia commons

Członek KRRiT prof. Janusz Kawecki krytykuje szefa Rady Witolda Kołodziejskiego za zgodę na wpisanie kanału TVN24 do rejestru sieci kablowych i platform cyfrowych na podstawie holenderskiej koncesji.
  • Pod koniec sierpnia przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski wydał zgodę na wpis do rejestru programu TVN24. 
  • Decyzję Kołodziejskiego skrytykował inny członek Krajowej Rady, prof. Janusz Kawecki. Jego zdaniem jest tobłędna decyzja.
  • Zdaniem Kaweckiego, przed wpisaniem do rejestru programu TVN24 należało sprawdzić, czy zachodzi sytuacja opisana w art. 46b. Opisuje on sytuację, w której nadawca przenosi koncesję do innego kraju UE w celu ominięcia przepisów obowiązujących w Rzeczpospolitej.
  • Zobacz także: SONDAŻ. Czołówka polityczna bez zmian? Sprawdź najnowsze wyniki

Pod koniec sierpnia przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski wydał zgodę na wpis do rejestru programu TVN24. Stało się to po tym, jak do Rady wpłynęła holenderska koncesja, którą uzyskała stacja TVN.

“Przewodniczący KRRiT wysłał do operatorów telewizyjnych zgodę na wpis do rejestru programu «TVN24» na koncesji Discovery Communications Benelux B.V” – poinformowano w komunikacie KRRiT.

W oświadczeniu wyjaśniono, że “spółka posiada łącznie 224 koncesje wydane przez holenderski organ regulacyjny (na programy skierowane na rynek holenderski i innych krajów europejskich), w tym 10 polskojęzycznych, innych niż TVN24”.

Chcesz być na bieżąco? Czytaj codziennie MediaNarodowe.com

Holenderska koncesja TVN powodem podziałów w KRRiT?

Decyzję Kołodziejskiego skrytykował inny członek Krajowej Rady, prof. Janusz Kawecki.

“Z tą decyzją Przewodniczącego nie identyfikuję się i uważam ją za błędną. Takie stanowisko wyraziłem również na posiedzeniu KRRiT w dniu 2 września 2021 r.” – powiedział Kawecki w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.

Przywołał też dwa przepisy, które odnoszą się do sprawy wpisu do rejestru programu nadawcy ustanowionego w innym państwie członkowskim UE.

“Są to art. 46a i 46b. Uważam, iż ustawodawca wprowadził te zapisy do ustawy po to, aby opisać sytuację wpisu do rejestru takich właśnie programów i sytuacji, jak obecnie procedowane w Krajowej Radzie” – ocenił.

Zdaniem Kaweckiego “należało więc przed wpisaniem do rejestru programu TVN24 najpierw sprawdzić, czy zachodzi tu sytuacja opisana w art. 46b”.

“A tam podano jak należy postępować w sytuacji, gdy “nadawca danego programu jest ustanowiony w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej w celu obejścia przepisów obowiązujących w Rzeczypospolitej Polskiej”. Jeśli wynik tego sprawdzenia będzie ten fakt potwierdzał, to należało zawiadomić Komisję Europejską oraz państwo, w którym ustanowiony jest nadawca “o zamiarze odmowy wpisu do rejestru” – uważa członek KRRiT.

dorzeczy.pl

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Przeglądaj wszystkie komentarze

POLECAMY