REKLAMA

Otwarty Dialog przyznaje się do współpracy z TV Republika i „Gazetą Polską”

Otwarty Dialog przyznaje się do współpracy z TV Republika i „Gazetą Polską”

REKLAMA

Fundacja Otwarty Dialog, która wzywała do sparaliżowania państwa polskiego w formie znanej z ukraińskiego Majdanu, przypomniała o swojej kooperacji z mediami „niezależnymi”, takimi jak Telewizja Republika czy „Gazeta Polska”.

Miało to miejsce w trakcie wspólnej fascynacji antyrządowym przewrotem w Kijowie. Nie mielibyśmy oczywiście nic przeciwko wsparciu ze strony Georga Sorosa – jednego z najbardziej zasłużonych filantropów naszych czasów. Deklarowała Fundacja Otwarty Dialog, która zasłynęła z wezwań do zorganizowania polskiego Majdanu.

Na profilu Bartosza Kramka na Facebooku, który wcześniej wzywał do paraliżu państwa polskiego, Fundacja Otwarty Dialog przyznała, że współpracowała z podmiotami związanymi z George’em Sorosem. Jedną z nich była ukraińska International Renaissance Foundation, która jest zaliczana do sieci fundacji Sorosa. Kramek i jego żona Ludmiła Kozłowska z Ukrainy są działaczami Fundacji Otwarty Dialog, która wspierała ukraiński Majdan. Teraz wzywają oni do powtórki tego scenariusza w Polsce. To właśnie od nich wyszła inicjatywa realizacji 16-punktowego planu paraliżu państwa polskiego.

Jednak w czasie ukraińskiego Majdanu szereg polityków PiS współpracował z fundacją, o czym informuje FOD na swojej stronie. Zaliczają się do nich między innymi Michał Dworczyk, Małgorzata Gosiewska, Adam Lipiński, Piotr Pyzik, Krzysztof Maciejewski czy Tadeusz Woźniak.

REKLAMA

Fundacja Otwarty Dialog przez kilka lat miała przyjemność współpracy z licznymi parlamentarzystami Prawo i Sprawiedliwość, wśród których znajdowali się m. in. Adam Lipiński, Małgorzata Gosiewska, Tadeusz Woźniak, Krzysztof Maciejewski, Piotr Pyzik, Michał Dworczyk. Na przestrzeni ostatnich kilku lat uczestniczyli oni w misjach obserwacyjnych na Ukrainie, w Rosji i Kazachstanie. Razem wspieraliśmy protestujących na Majdanie – czytamy na profilu Fundacji Otwarty Dialog na Facebooku.

Tym razem Fundacja Otwarty Dialog przypomniała na Twitterze o swoich niedawnych związkach z „niezależnymi” mediami wspierającymi PiS. Bartosz Kramek wizytował między innymi Telewizję Republika. W dyskusji z pro-ukraińskim Wojciechem Muchą z „Gazety Polskiej” związana z Sorosem Fundacja Otwarty Dialog przypomniała Musze o niedawnej współpracy.

A w równie często jak „mainstreamowe media” odwiedzaliśmy TV Republika i aranżowaliśmy nasze i naszych gości wywiady z GP i okolicami… – pisze Otwarty Dialog [pisownia oryginalna]. W trakcie trwania ukraińskiego Majdanu zarówno „Gazeta Polska” wraz z Telewizją Republika, jak i Fundacja Otwarty Dialog, popierały demonstrantów dążących do obalenia aktualnie urzędującej władzy. Obecnie FOD dąży do powtórzenia tego scenariusza w Polsce.

Przypomnijmy, że ukraiński Majdan skończył się obaleniem tamtejszej władzy, rozlewem krwi, wojną domową, utratą części terytorium, konfliktami z sąsiadami, zniszczeniem gospodarki i masową emigracją Ukraińców ze swojego kraju, m.in. do Polski i Rosji. Nowe ukraińskie władze blokują ekshumacje Polaków zamordowanych przez UPA na Wołyniu. Natomiast banderowscy zbrodniarze weszli oficjalnie do panteonu ukraińskich bohaterów narodowych.

REKLAMA

Komentarze