REKLAMA

Newsweek kłamał o „polskich obozach”. Sąd nakazał gazecie opublikować sprostowanie

Newsweek kłamał o „polskich obozach”. Sąd nakazał gazecie opublikować sprostowanie

REKLAMA

Newsweek musi opublikować sprostowanie o „polskich obozach koncentracyjnych”. Nieprawdziwa informacja o tworzeniu przez Polaków obozów pojawiła się w jednym z artykułów jeszcze w 2017 roku.

Autorka artykułu „Po wyzwoleniu nazistowskich obozów Polacy ponownie je otworzyli? »Mała zbrodnia« Marka Łuszczyny” napisała, że po roku 1945 Polacy otworzyli obóz koncetracyjny. Miało to się dziać na miejscu filii obozu w Auschwitz-Birkenau. Paula Szewczyk stwierdziła, że Polacy ponownie otworzyli tam obóz Świętochłowice-Zgoda.

REKLAMA

„W tej sprawie najistotniejsze jest to, że w ocenie wszystkich sądów jestem osobą zainteresowaną i mogę występować o sprostowanie nieprawdziwych informacji w kontekście prawdy historycznej. I oświadczam: będę dalej to czynić” – powiedział prezes Fundacji Dobrego Imienia.

Sąd już na początku 2018 roku nakazał gazecie przeprosić. Newsweek apelował jednak od wyroku, a redaktor naczelny postanowił założyć skargę kasacyjną. Sąd Najwyższy odmówił przyjęcia skargi do rozpoznania.

tvp
REKLAMA

Komentarze